OVB Allfinanz Slovensko a.s.

OVB dáva mladým ľuďom šancu inšpirovať sa úspešnými osobnosťami a zmeniť budúcnosť Slovenska

Správa OVB

OVB dáva mladým ľuďom šancu inšpirovať sa úspešnými osobnosťami a zmeniť budúcnosť Slovenska

Úspech je sloboda robiť veci tak, aby vás posúvali dopredu

Na zatiaľ dvoch uskutočnených eventoch mali takmer dve stovky mladých ľudí možnosť diskutovať s osobnosťami, ktoré v živote niečo dokázali. A to v rôznych oblastiach – od podnikania, cez šport a umenie až po vedu a výskum. Hovorilo sa o tom, čo je úspech, ako ho dosiahnuť a popritom zvládnuť aj situácie, keď sa vám v živote nedarí.

Tam, kde by ľudia na začiatku svojej životnej dráhy hovorili o konkrétnych úspechoch, sa úspešní ľudia zhodli na iných parametroch úspechu. „Úspech je robiť to, čo vás baví a nedbať neprajné hlasy okolia,“ povedal pretekár Maťo Homola. Úspech je schopnosť žiť tak, aby ste napredovali v rôznych oblastiach života. Ak sa ale chcete niečo naučiť od úspešného človeka, nepýtajte sa ho, čo robí, ale spoznajte, ako žije.  Len tak dokážete zistiť, ako dosiahol svoj úspech a či ho chcete nasledovať,“ radí Bohuš Švihra, krajský riaditeľ OVB. Pre Tibora Boťánka z MetLife sa úspech rovná sekundárnej slobode. „V mladom veku máte veľa slobody, avšak nízky výkon. Neskôr pracujete naplno s top výkonom, ale s nulovou slobodu. A až keď ste skutočne úspešní, dokážete mať vysoký výkon aj časovú slobodu. Úspech je tiež pochopiť, čo je dôležité a čo nie, aby ste nenarážali v živote.“

Čo potrebujete, aby ste boli úspešní? Dravosť, pozitívne myslenie a hodnoty, ale aj neprajnosť

Celou diskusiou sa potom nieslo zásadné prirovnanie k autobusu, ktorý dnes „šoféruje“ generácia starších, ale už čoskoro prevezmú volant do svojich rúk práve mladí ľudia, generácie Y a Z. T. Boťánek povedal, že najväčším úspechom je odovzdávať mladým to najlepšie, čo vieme. Podľa Petra Líma, ktorý vytvoril Ekotopfilm ako najväčší ekologický festival svojho druhu na svete, je pre úspech kľúčová bojovnosť a zápal. „Nás, Husákových detí bolo veľa, a preto sme boli prirodzene súťaživí. Mnoho vecí v porovnaní s dneškom sme nemali, ale o to väčšie boli naše sny.“ Podľa úspešného herca Lukáša Latináka je pre úspech dôležitá zvedavosť. „A ešte tá typicky slovenská závisť a neprajnosť typu „ty na to nemáš...“. To nás vie just naštartovať. Mňa rovnako dopredu posúvali sťažené podmienky, pretože o to viac som sa snažil posunúť dopredu. Zásadnou je tiež súdržnosť. Predstavte si, že so svojimi spolužiakmi z vysokej školy hrávame už 20 rokov naše školské predstavenie Na koho to slovo padne. Naša partia bola spolu deň a noc a stali sme sa nerozlučnými. Kolektív ľudí je niečo, čo vás vždy posunie dopredu.“ S rastúcou motiváciou pri horších podmienkach súhlasil aj hyperinformatik Radovan Brečka, ktorý navyše dodal: „K tomu treba pridať pozitívne myslenie. Je to riešenie doslova na všetko.“

Pre Miroslava Suchého, ktorý pôsobil v automobilkách BMW  a Porsche a úspešne rozbehol dôchodkovú správcovskú spoločnosť Allianz – Slovenská DSS, je podstatné veriť sám sebe, že na to máte. „Ale popri tvrdohlavosti musíte byť aj flexibilní, schopní prijímať cudzie názory. A najmä, nikto nevie byť najlepší vo všetkých sférach života. Musíte sa vedieť spoľahnúť na tím okolo vás. Iba tak môžete dosiahnuť úspech.“ B. Švihrovi je smutno zo školstva, ktoré vychováva prikazovacími a rozkazovacími vetami a degenerujú tým osobnosť. A potom musia firmy investovať mnoho úsilia, aby potlačenú tvorivosť znovu prebudili. „Ja svojim ľuďom hovorím, že kľúčové je držať sa pozitívnych hodnôt. Je to zaručená cesta k úspechu, ovocie práce vtedy vždy príde. A, čo je neraz ťažké, byť schopný prijímať rady v akejkoľvek fáze svojho života.“

Tibor Boťánek hovorí, že v živote neexistuje nič také ako stabilita či bezpečie. „V živote sa všetko stále mení, ak vsadíte na istotu, skôr či neskôr narazíte. Najlepšie je na zmenu nenadávať, ale riadiť ju. A učiť sa potlačiť  svoje ego, keď vám hovorí, že nejaká práca je pod vašu úroveň. Ak to dokážete, získate skutočné sebavedomie.“

Mladá generácia zohrá v budúcnosti Slovenska podstatnú rolu

Ako vyzerá budúcnosť Slovenska? Všetci prítomní sa zhodli, že skvelo. Nie je dôležité, aké negatívne správy „lietajú“ okolo nás, budúcnosť si tvoríme my sami. „Máme to šťastie patriť medzi najšťastnejšie 2 % planéty, ktoré nemusia bojovať o pitnú vodu či holé prežitie,“ hovorí Peter Lím.  Podľa L. Latináka  sloboda nie je v tom, že si robím čo chcem, ale že hľadám veci, čo môžem robiť a mám slobodu, ktorá mi to dovolí. Podľa Brečku je princíp generácie Y - nemusíme nič, môžeme všetko – zárukou, že náš čaká dobrá budúcnosť. „Len musíte ostať sami sebou,“ odkazuje mladým ľuďom. S tým súhlasil aj Homola s tým, že „každý z nás tvorí budúcnosť a ak sa nastavíme pozitívne, budúcnosť sa nemôže nepodariť.“

 

Máme najlepšie podmienky, aby naša budúcnosť bola skvelá

Bohuš Švihra sa nebojí o budúcnosť finančníctva. „Schopnosť získať majetok bude podmienená schopnosťou narábať s peniazmi, preto je budúcnosť nášho sektora pozitívna.“ A paradoxne v dobe sociálnych sietí budú ľudia stále viac potrebovať s niekým sa porozprávať. „Túžime mať vzťah, s niekým sa stretnúť, s kým zrealizujete svoje plány.“ Podľa Švihru môžeme byť mostom medzi civilizáciami a keď sa trochu na Slovensku zomkneme, máme šancu urobiť veľa. „Videl som mnoho krajín. My na Slovensku máme šancu skombinovať to najlepšie z východu aj západu.“ S tým súhlasil T. Boťánek, podľa ktorého sa oproti zvyšku sveta máme neuveriteľne dobre. „Výhodou dnešnej doby je, že každý posun, ktorý urobíme, sa dnes veľmi rýchlo odrazí na realite. Je veľkým povzbudením vidieť, že to funguje.“

Všetky informácie o projekte „Akú máme  budúcnosť“ nájdete na https://akumamebuducnost.sk/.

 
Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý je na vašom pevnom disku skopírovaný webovou stránkou. Súbory cookie nespôsobujú žiadne poškodenie počítača a neobsahujú žiadne vírusy. Cookies z našich webových stránok nezhromažďujú žiadne osobné údaje o vás. Súbory cookie môžete kedykoľvek zakázať pomocou nastavení v prehliadači. Súbory cookie sa spravidla používajú iba na našich webových stránkach na dĺžku trvania vašej relácie na účely anonymných a štatistických hodnotení.
Okay